مزایا و معایب استفاده از ژئوتکستایل

مزایا و معایب استفاده از ژئوتکستایل

این مقاله با موضوع مزایا و معایب ژئوتکستایل توسط شرکت عایق بسپار آریا – نمایندگی ژئوممبران کرمان – ارائه شده است.

ژئوتکستایل، یک فیلم محافظ است که توسط شرکت های ساختمانی استفاده می شود.اما همچنین می تواند در باغ استفاده شود.بنابراین ، منظره سازان به طور مکرر از آن استفاده می کنند و امروزه حتی باغبانان خانه نیز نمی توانند بدون آن کار کنند.پارچه های ژئوتکستایل بافته شده که به درستی مشخص و نصب شده ، ارزش قابل توجهی را ارائه می دهند.مهمترین و بارزترین مزیت ژئوتکستایل ، جداسازی خاک است.پارچه ها با جدا کردن لایه های خاک ، از اختلاط آنها جلوگیری می کنند.

امروزه ، از ژئوتکستایل اصفهان به طور فعال در باغبانی و همچنین در محوطه سازی ، هم در خانه و هم در پارک استفاده می شود.استفاده از آن آسان ، کاربردی و راحت است.ایده آل برای ترتیب مسیرهای موجود در باغ و عابر پیاده است.ژئوتکستایل احتمال تغییر شکل سطح مسیرها و اختلاط لایه ها را به صفر می رساند.این نمد پلی پروپیلن می تواند نبافته یا بافته شده باشد و در سطوح مختلفی از کیفیت ارائه می شود.اگر ژئوتکستایل با کیفیت خوب را انتخاب کنیم ، می توانیم فواید زیادی ببریم.بیایید ببینیم که مزایا و معایب قرار دادن یک ژئوتکستایل چیست و چگونه آن را نصب کنیم.

ژئوتکستایل: مزایا

از ژئوتکستایل اغلب در زمینه های مختلف از جمله باغبانی استفاده می شود ، به این دلیل است که خدمات زیادی را ارائه می دهد.مزایای آن بی شمار است.

  • ضد پوسیدگی و ضد پارگی است.
  • اجازه می دهد هوا و همچنین رطوبت و آب عبور کند که بسیار ضروری است تا در سطح ریشه گیاهان راکد نماند.
  • استفاده از محصولات مضر برای محیط زیست و سلامتی مانند علف کش ها ، سموم دفع آفات و حشره کش ها را محدود می کند زیرا از رشد علفهای هرز ناخواسته جلوگیری می کند.
  • این رشد ریشه های مهاجم گیاهان خاص مانند بامبو را که می تواند به دیواره یا استخر آسیب برساند ، محدود می کند.
  • به شما این امکان را می دهد گیاهانی را که از نظر خاک نیازهای خاصی دارند بکارید ، برای حل مشکل کافی است خاک خوبی روی ژئوتکستایل اضافه کنید.

نصب نمد ژئوتکستایل بسیار مفید است تا وقت خود را صرف علف های هرز نکنید و بنابراین به شما امکان می دهد باغ و مسیرها بی عیب و نقص باشد.

ژئوتکستایل: معایب

فیلم نمدی یا ژئوتکستایل اشکال کمی دارد.ما فقط می توانیم او را سرزنش کنیم که از زیبایی شناسی متعالی برخوردار نیست!اما مهم نیست ، اگر از آن به خوبی مراقبت کنیم تا هیچ قطعه ای قابل مشاهده نباشد ، کاملاً مورد توجه قرار نمی گیرد.

ژئوتکستایل: چگونه آن را نصب کنیم؟

بسیار مهم است که ژئوتکستایل خود را به درستی قرار دهید تا به قول های خود عمل کند.روش دنبال کردن به شرح زیر است:

  • ناحیه ای را که می خواهید نمد ژئوتکستایل را روی آن قرار دهید ، کاملاً تمیز کنید ، این کار شامل برداشتن دقیق ریشه ها ، سنگ های سست و سنگ های بزرگ ، چوب های مرده و غیره است.
  • زمین را با غلتک صاف کنید تا کاملاً برابر شود.
  • رول را در ابتدای منطقه ای که قرار است پوشانده شود قرار دهید ، مطمئن شوید که از هر طرف به اندازه کافی بیرون زده است ، سپس آن را باز کنید.
  • با یک قیچی مقدار اضافی را برش دهید.
  • بعد از طی همه موارد بالا ، تنها چیزی که باقی مانده این است که نمد را با مواد دلخواه خود بپوشانید ، هیچ قسمت قابل مشاهده ای باقی نماند.

نتیجه

ژئوتکستایل برای پروژه های مختلف بسیار سودمند است.فقط مطمئن شوید که همه چیز را در مورد نصب مناسب می دانید.در بسیاری از شرایط ، افرادی را می بینیم که چنین پروژه ای را به تنهایی و بدون نظارت حرفه ای امتحان می کنند.نصب نامناسب ژئوتکستایل اساساً تمام مزایایی را که در بالا برجسته کردیم از بین می برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *