تولید ژئوممبران

کاربرد ورق های پی وی سی

کاربرد ورق پی وی سی

از آنجا که ورق پی وی سی دارای انعطاف پذیری و مقاومت بالا است، از آن برای ساخت سقف کاذب و ساخت ژئوممبران استفاده می شود. در ادامه به چند مورد از کاربرد های این نوع ورق اشاره می کنیم.

ژئوممبران پی وی سی چیست؟

یکی از زیر دسته های ژئوممبران اصفهان، ژئوممبران پی وی سی است. ژئوممبران پی وی سی از 60 درصد رزین، 30 درصد روان کننده، 4 درصد کربن، 3 درصد افزودنی و 3 درصد پرکننده تشکیل شده است. از ژئوممبران پی وی سی برای آب بندی سازه های زیر زمینی استفاده می شود. امروزه از این محصول در مجاورت آب های سطحی و یا زیر سطحی استفاده می شود. ورق ژئوممبران پی وی سی مقاومت بالایی دارد همچنین به علت خاصیت شیمیایی خاصی که دارد، انعطاف پذیری بالایی در برابر سوراخ شدن دارد. این محصول در برابر سرما و گرما مقاوم است، همین امر باعث شده این ورق در مقایسه با عایق های دیگر کاربرد بیشتری داشته باشد.

ورق ژئوممبران پی وی سی از لحاظ اقتصادی به صرفه است، همچنین استفاده از آن بسیار راحت است. امروزه از این نوع ورق به صورت گسترده استفاده می شود. علاوه بر کاربردهای صنعتی، این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای ایزوگام ها و عایق های رطوبتی باشد. از کاربردهای دیگر ورق ژئوممبران پی وی سی استفاده در آب بندی گودهای ساختمانی است. هر چقدر میزان گودبرداری به هنگام ساخت یک ساختمان بیشتر باشد امکان ورود آب به این گودال بیشتر می شود. در گذشته برای برطرف کردن این موضوع از ایزوگام استفاده می کردند، اما امروزه برای جلوگیری از ورود آب به گودهای ساختمانی از ورق ژئوممبران پی وی سی استفاده می شود.

کاربرد ورق پی وی سی برای تولید سقف کاذب

PVC مخفف کلمه Polyvinyl Chloride است، در واقع نوعی پلیمر پلاستیکی است، که به صورت ورق موجود می باشد. این ورقه ها برش داده می شوند و به اشکال و اندازه های مورد نیاز طراحی، تقسیم می شوند سپس در چارچوب های چوبی و یا فلزی نصب می شوند و از سقف اصلی آویزان می شود، در نهایت یک سقف PVC به وجود می آید. PVC ماده ای است که به صورت انبوه تولید می شود، در نتیجه قیمت نهایی آن کم است و استفاده از این محصول از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. این نوع سقف ضد آب است، همچنین این نوع سقف بهترین جایگزین برای سقف های معمولی است. پانل های سقفی PVC (پلی وینیل کلراید) به طور گسترده به عنوان مواد روکش برای سقف ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. PVC صنعتی دارای تعدادی پلاستیک خطرناک است که در دراز مدت بر بدن انسان اثرات مخربی می گذارد.

مزایای استفاده از سقف پی وی سی

1- پانل های سقفی PVC محکم و بسیار بادوام هستند، آنها می توانند سال ها بدون پیچ خوردگی یا خم شدن دوام بیاورند. بر خلاف گچ این نوع پانل های سقفی شکننده نیستند و در حین کار کمتر آسیب می بینند.

2- سقف های PVC جایگزینی مقرون به صرفه برای پانل های سقفی معمولی یا گچی است.

3- نصب پانل سقفی PVC آسان است، زیرا پانل ها را می توان بدون مشکل برش داد. همچنین این نوع سقف هنگام نصب، در محیط گرد و غبار ایجاد نمی کند.

مزایا و کاربردهای دیگر ورق پی وی سی

از ورق های PVC برای سقف پلی کربنات استفاده می شود، همچنین این ورق ها می تواند به عنوان محافظ اضافی در سازه هایی باشد که مستعد آسیب شدید هستند.

1-ورق های PVC در برابر مواد شیمیایی تمیز کننده مقاوم هستند. سطح براق این ورق ها به برجسته سازی هرگونه لکه یا ناحیه ای که نیاز به تمیز کردن دارد کمک می کند، بنابراین تشخیص و تمیز کردن نقاط آسان می شود. از این ماده در کشاورزی و پرورش حیوانات از جمله مزارع خوک، طیور و لبنیات، استفاده می شود.

2- ورق ها پی وی سی در خط و خش مقاوم هستند. ورق پی وی سی در برابر تغییر و افزایش دما مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

3-این ورق را می توان به راحتی در هر مکانی نصب کرد. ورق پی وی سی قابل رنگ شوندگی و تغییر شکل بالایی هستند.

4-از ورق پی وی سی برای آب بندی تونل، آب بندی زیرگذرها، پوشش مخازن اسید، سد سازی، اسکله و بندرها، پشت بام ها، کانتینرها و خانه های پیش ساخته، استفاده می شود. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *