مشکلات شایع در دستگاه تصفیه آب خانگی

مشکلات شایع دستگاه تصفیه آب خانگی

مشکلات شایع در دستگاه تصفیه آب خانگی

استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی یک روش مناسب برای دستیابی به آب سالم برای مصارف آشپزی و آشامیدنی است.دستگاه های تصفیه آب همانطور که از نامشان مشخص است آلاینده های ناخواسته را از آب لوله کشی عمومی پاک می کنند و آب سالم را تحویل مصرف کننده می دهند.با این حال ، پس از چند سال استفاده مداوم ، سیستم تصفیه کننده آب از بین می رود و برخی از خطاها بوجود می آیند.در اینجا شرکت عایق بسپار آریا ارائه دهنده فنس اصفهان ، به مشکلات شایع در دستگاه تصفیه آب اشاره خواهد کرد.

لوله کش ها سیستم های تصفیه آب را نصب می کنند تا صاحبان خانه بتوانند از آب سالم ، خوشمزه و گوارای عاری از آلودگی استفاده کنند.این سیستم های فیلتراسیون آب ممکن است گاه به گاه با مشکلاتی روبرو شوند.در صورت عدم درمان ، این مشکلات می تواند کیفیت آب آشامیدنی را بدتر کند.

دستگاه تصفیه آب شامل بسیاری از قسمت های متحرک است که برای اطمینان از دریافت آب آشامیدنی تمیز و ایمن با هم کار می کنند.یک مسئله در هر جزء می تواند در کارایی کل سیستم تداخل ایجاد کند.خوشبختانه ، شما می توانید به سرعت و از طریق عیب یابی دستگاه هر مشکلی را خود حل کنید.

عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر کثیففیلتر کثیف رایج ترین مشکل مرتبط با سیستم های تصفیه آب خانگی است.فیلترهای کثیف ممکن است به فلزات سنگین و مواد شیمیایی اجازه ورود به آب آشامیدنی را بدهند.هر نوع سیستم تصفیه آب نیازهای خاص خود را برای نگهداری فیلتر دارد.برخی از فیلترها را می توان تمیز و دوباره وارد کرد.فیلترهای دیگر باید طبق یک برنامه مشخص تعویض شوند.صاحبان خانه باید از نیازهای نگهداری فیلتر آگاه باشند و فیلتر را به روز نگه دارند.

کپککپک یک مشکل رایج در دستگاه تصفیه آب است.هنگامی که فیلتر مرطوب و گرم نگه داشته می شود ، کپک ها فرصت رشد را دارند.رشد کپک معمولاً زمانی اتفاق می افتد که فیلتر آب طبق برنامه پیشنهادی سازنده تعویض یا تمیز نشده باشد.جایگزینی فیلتر آب کپک زده مهم است زیرا قرار گرفتن در معرض کپک می تواند باعث بیماری و واکنش های آلرژیک شود.

مسدود شدنرسوب در یک فیلتر می تواند انسداد ایجاد کند ، به طوری که آب کافی از شیر آب خارج نمی شود.این ممکن است منجر به افزایش فشار آب در لوله شود.اگر فشار آب خیلی زیاد شود ، ممکن است لوله ترکیده شود.

نشتی – بیشترین دلیل احتمالی نشتی می تواند قسمت های شل و ناقص سیستم باشد و بهترین روش برای رفع آن این است که تمام قطعات را سفت و محکم کنید.

آب مزه و بوی بدی دارد – چرا دستگاه تصفیه آب را برای خانه خود خریداری کردید؟بله برای هدیه آب خالص به اعضای خانواده!آب خالص بی مزه و بی بو است.اما گاهی آب خارج شده از تصفیه کننده آب ، بو و مزه بدی دارد.اگر آب خارج شده بو و طعم داشته باشد ، به این معنی است که سیستم شما مشکل دارد و دلایل اصلی آن فیلترهای فرسوده و یا مسدود شده است.اگر فیلتر را تمیز کنید و یا تعویض کنید ، این مشکل معمولا حل میشود.اگر باکتری ها روی فیلترها جمع شوند ، می تواند خطرات زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد.به همین دلیل است که باید بیشتر اوقات دستگاه تصفیه آب را تمیز کنید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

جریان آب کند است – می توانید دلایل آن را به راحتی حدس بزنید.مشکل از فشار و حجم آب است.اولین کاری که باید بررسی کنید فشار آب در دستگاه است.برای اندازه گیری فشار می توانید از فشار سنج (در صورت داشتن) استفاده کنید.از خم نشدن خطوط آبرسانی اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

اینها برخی از مشکلات رایج مرتبط با دستگاه تصفیه آب خانگی است.امیدواریم شما با استفاده از مطالب ارائه شده در این مقاله بتوانید بدون نیاز به تماس با یک متخصص و صرف هرگونه هزینه ، هر مسئله ای مرتبط با دستگاه تصفیه آب خانگی خود را حل و فصل کنید.البته توجه داشته باشید که با مراقبت ، تعمیر و نگهداری صحیح میتوانید از این مشکلات جلوگیری کنید و یا حداقل وقوع آنها را به تاخیر بیندازید.نگهداری ضعیف از سیستم های تصفیه آب می تواند پیامدهای جدی بر عملکرد داشته باشد.تعمیر و نگهداری ضعیف می تواند منجر به افزایش هزینه ها ، آسیب جدی به سیستم ها و خسارات مالی به مشتریان شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *