روکش استخر یا کاور استخر چیست

روکش استخر یا کاور استخر چیست

روکش استخر یا کاور استخر چیست ؟ امروزه به دلیل بحران کمبود آب در کشور، ذخیره و حفظ آب از گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به همین خاطر محصولات جدیدی از خانواده ژئوسنتتیک ها به کمک این امر مهم آمده اند. از جمله این محصولات می توان به ورق ژئوممبران اصفهان که از مهم ترین آنهاست اشاره نمود. عایق ژئوممبران عمدتا به عدم نفوذ آب در خاک بستر کمک می کند اما با توجه به این که تعداد روز های آفتابی در کشور ما زیاد است بحث تبخیر آب نیز موضوع حائز اهمیتی است به همین خاطر متخصصان به منظور جلوگیری از تبخیر آب راهکار های مختلفی پیشنهاد دادند که در ادامه مطلب به آنها اشاره می کنیم.

1 – پوشاندن سطح آب با توپ های پلاستیکی یا پلی اتیلنی

در گذشته نه چندان دور در ایالت متحده آمریکا برای جلوگیری از تبخیر آب توپ های پلاستیکی را در پشت سد ها تخلیه می کرد. توپ های پلاستیکی یا پلی اتیلنی بر روی سطح آب شناور می ماندند و از رسیدن نور خورشید به سطح آب جلوگیری می نمود. اما کمی بعد این روش به دلایل مختلفی از جمله هزینه حمل و نقل بالا از کارخانه تولید توپ تا محل حوضچه یا آبگیر ( به ازای پوشاندن هر 500 متر مربع نیاز به یک کانتیر توپ نیاز است)، جمع آوری و تجمع تمامی توپ ها به یک گوشه در صورت وزش باد، عدم پوشاندن صد در صدی کل سطح و غیره منسوخ شد.

2 – پوشاندن سطح آب با فلوت کاور

روکش استخر یا کاور استخر و یا به عبارتی دیگر فلوت کاور float cover یک نوع پوشش حبابدار پلیمری است که به منظور جلوگیری از تبخیر آب بر روی سطح آب پهن می شود. این روشک ها دو لایه بوده که یک لایه آن حباب  یک لایه ورق پلیمری با سطح صاف می باشد که از سمت حبابدار بر روی آب پهن شده و به صورت شناور در می آید . این محصول می تواند از ورود گرد و غبار به آب صورت صد در صد جلوگیری نماید.

روکش استخر یا کاور استخر

از مزایای استفاده این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود :

هنگامی که از هیچ نوع محافظی در استخر خود استفاده نمی کنیم، یک خطر بسیار مهم وجود دارد: افتادن در آن. این می تواند باعث آسیب های بسیار جدی شود. اگر بچه‌ها، افراد مسن‌ تر و یا حیوانات خانگی در خانه زندگی می‌کنند، سرمایه‌گذاری روی یک پوشش امنیتی تقریباً الزامی است. اگر می خواهید از استخر به طور کلی محافظت کنید، بدون شک، پوشش ایمنی با میله ها موثرترین راه حل است. این به لطف سیستم میله های متقاطع آن امکان پذیر است که مقاومت کامل را ایجاد می کند.

1 – شناور ماندن بر روی سطح آب و بالا و پایین رفتن با آن

2 – جلوگیری از نفوذ گرد و غبار

3 – جلوگیری صد در صدی از نفوذ نور خورشید به داخل آب

4 – جلوگیری از رشد جلبک و خزه

5 – کاهش استهلاک سیستم های فلیتراسیون

6 – هزینه حمل و نقل پایین

7 – نصب سریع و آسان

8 – جلوگیری از سقوط اطفال و اجسام به داخل آب

9 – عمر مفید بالای 10 سال

10 – قابلیت جمع کردن و پهن کردن بسیار آسان به دلیل وزن پایین ( 600 گرم بر متر مربع )

اگر استخر خود را کاملاً بدون پوشش رها کنیم، معمولاً اتفاقات بسیار رایج ممکن است رخ دهد. این نوع روکش ها به قدری سفت و سخت هستند که می توانند وزن افراد بالغ را تحمل کنند، زیرا بوم PVC که کل استخر را می پوشاند دارای میله های آلومینیومی عرضی است که همراه با کشش ایجاد شده توسط لنگرها، استحکام کامل را ایجاد می کند.

اما… روکش های ایمنی نه تنها برای ایمنی که ارائه می دهند مهم هستند، بلکه از ورود کثیفی های منتقل شده توسط باد به داخل آب نیز جلوگیری می کنند، استفاده از محصولات شیمیایی را محدود می کنند و در نتیجه صرفه جویی قابل توجهی در انرژی و هزینه ایجاد می کنند.

به همین ترتیب، تکثیر جلبک ها و سایر میکروارگانیسم ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد زیرا بوم از عبور نور جلوگیری می کند. این کار از سبز شدن آب جلوگیری می کند.

نصب آن بسیار آسان است. این نوع روکش میله به دلیل سهولت در نصب بسیار کاربردی است، زیرا سیستم سیم پیچی میل لنگ آن هنگام قرار دادن و درآوردن راحتی را فراهم می کند. برای افراد مسن یا افرادی که مشکلات جسمی دارند ایده آل است. نه تنها این، پوشش امنیتی 365 روز در سال مناسب است. اثربخشی آن از فصلی به فصل دیگر متفاوت نیست و در هر فصلی چه در زمستان و چه در تابستان کاملاً مناسب است.

روکش استخر یا کاور استخر

پوشاندن استخر با روکش استخر

روکش حبابدار یا فلوت کاور از جنس پلی اتیلن سنگین یا HDPE است که از لحاظ شکل ظاهری دقیقا شبیه به پلاستک های حبابدار که به عنوان ضربه گیر از آن استفاده می شود می باشد اما با این تفاوت که روکش حبابدار به دلیل پلی اتیلنی بودن ساختار آن عمر مفید بسیار بالاتری نسبت به پلاستیک حبابدار دارد.

نکنه قابل توجه این که روکش حبابدار در دو رنگ مشکی و آبی تولید و در بازار عرضه می گردد که نمونه مشکی رنگ آن دارای 5 سال ضمانتامه کتبی معتبر از کارخانه تولید کننده می باشد.

همه استخرها شکل و/یا اندازه یکسانی ندارند، بنابراین گاهی اوقات پیدا کردن پوششی که دقیقاً با ویژگی های استخر شما سازگار باشد دشوار است. در شرکت عایق بسپار آریا ما متخصصان واجد شرایطی داریم که تولید با کیفیت کاملاً شخصی را برای شما تضمین می کنند. در فروشگاه آنلاین خود، پوشش شما را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم که به درستی با استخر شما مطابقت داشته باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت به روز و دقیق با کارشناسان فروش مجموعه عایق بسپار آریا تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه در تمامی روز های سال پاسخگوی شما دوستان عزیز می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *