کار گذاری لوله در استخر های ذخیره آب کشاورزی

کار گذاری لوله در استخر های ذخیره آب کشاورزی

اولین گام برای لوله گذاری استخر های ذخیره آب کشاورزی ایجاد بستر مناسب و فضای لازم برای لوله های استخر است.
استخر های ذخیره آب کشاورزی برای انتقال آب به لوله ی وروردی و خروجی نیاز دارند که بر این اساس می توانیم لوله ی خروجی را با شیر ساده در قسمت پایین استخر نصب کرد و درحالی لوله ی ورودی باید از منبع آب منشا بگیرد و در قسمت بالای استخر خاتمه پیدا کند.

کار گذاری لوله در استخر های ذخیره آب کشاورزی
لوله کشی صحیح یک استخر کشاورزی می تواند یک لوله ی ورودی با چند لوله ی خروجی و یا یک لوله خروجی با چندین لوله ی وروردی برای استخر ها مختلف باشد، یک لوله در استخر می تواند چندین ورودی را سرویس کند.
شیر های خروجی مجهز به شیر های متناوب هستن تا میزان آب وارد شده را تنظیم کنند. کل کار لوله کشی با لوله ی نصب شده به دستگاه پمپاژ آغاز می شود و سپس لوله در امتداد زمین و تا داخل استخر منتقل می شود. مقدار آب ورودی به استخر به دو صورت انجام می پذیرد یا به وسیله ی دستگاه شناور و یا به صورت دستی از طریق شیر کنترل می گردد.

کار گذاری لوله در استخر های ذخیره آب کشاورزی

دهانه ی خروجی به لوله و شیر زیر مخزن نصب می شود که ممکن است مستقیم بر روی زمین بیوفتد و یا دوبار کانال شود.
برای کانال دهی مجدد جریان خروجی لوله ی دیگری در زیر خروجی اولیه متصل شده و مجهز به شیر کنترل است دلیل این کار لوله کشی آسان شدن دو عملکرد است یکی ریختن مستقیم آب در استخر و دیگری ریختن آب کنترل شده استخر های خاکریز به دلیل ساخت شان،سطح زمین به لوله کشی استاندارد تری نیز دارند.
همه ی استخر های حفاری به کار لوله کشی ندارند اما چنین کارهایی اطمینان بیشتر به کشاورز می دهد و عملکرد صحیح استخر وابسته به لوله کشی آن است.
آب در استخر ها برخلاف عقربه های ساعت حرکت می کند با این دانسته می توانید به گردش آب استخر کمک کنید.
قبل از شروع به حفر لوله از سالم بودن لوله و یا برق اطمینان حاصل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *