ژئوممبران فرنام بسپار

ژئوممبران فرنام بسپار

شرکت عایق بسپار آریا تولید کننده ژئوتکستایل الوان، ژئوتکستایل خود رنگ، ژئوتکستایل پلی پروپیلن بوده و همچنین این شرکت به عنوان نماینده رسمی شرکت فرنام بسپار ژئوممبران در استان اصفهان جهت ارائه محصولات ژئوسنتتیک و ژئوممبران استاندارد با کیفیت بالا می باشد.

همچنین شرکت عایق بسپار آریا مفتخر است که طی دو دهه فعالیت خود کارنامه درخشانی در زمینه اجرای سیستم های آبیاری نوین، ساخت استخر کشاورزی با ورق ژئوممبران و ورق های ژئوممبران فرنام بسپار ، عایق بندی حوضچه اسید، لندفیل و مخزن نفتی را دارد و تمامی توان و تلاش خود را در ارائه بهترین خدمات و محصولات و بی نظیر ترین مدل ها در طراحی استخر ها و منابع ذخیره آب بکار می برد.

ژئوممبران چیست و چه کاربردی دارد ؟

ژئوممبران (geomembrane ) عایق پلیمری با نفوذ پذیری نزدیک صفر است. این عایق از جنس پلی اتیلن بوده که در سه نوع HDPE ، LLDPE و PVC تولید می شوند. عمدتا ورق های ژئوممبران  فرنام بسپار در کاربرد های متفاوتی همچون ساخت استخر کشاورزی، کانال انتفال آب، مخزن اسید، تونل ، بام سبز (روف گاردن)، زیرسازی مخزن پتروشیمی، لندفیل و … استفاده می شود .

دلیل استفاده از این نوع عایق رطوبتی فرنام بسپار، دارا بودن مزیت هایی نسبت به روش های مرسوم مشابه از جمله ساخت مخزن بتنی می باشد که میتوان به  کاهش هزینه، سرعت بالای نصب، دوام بالا، نفوذ ناپذیری، تحمل دمای بین 40- الی 70+ و … اشاره نمود.

ورق ژئوممبران یک لایه پلی اتیلنی با ضخامت 75/0 الی 3 میلی متر می باشد که عمدتا ضخامت 5/1 میلی متر و در پروژه های خاص مانند استخر با عمق 15 متر به بالا از ضخامت 2 میلی متر استفاده می شود.

 

ورق ژئوممبران در عرض های 3 ، 5/3 ، 60/5 و 7 متر تولید می شوند که در ساخت همگی آنها از یک نوع مواد و متریال استفاده می شود. سوال اینجاست که ما برای عایق بندی استخر با ورق ژئوممبران از کدام عرض استفاده کنیم؟

اجرای استخر ژئوممبران در شهرکرد اردیبهشت 1402 - آقای نادری

با توجه به ابعاد استخر، عرض ورق مورد استفاده تعیین می شود مسلما در استخر هایی با ابعاد کوچک جهت کاهش پرت ورق ژئوممبران میبایست از ورق با عرض کمتر و در استخر هایی با ابعاد بزرگ از ورق با عرض بالا استفاده نمود. همچنین میتوان به این نکته اشاره کرد که هرچه عرض ورق بالاتر باشد خط جوش کمتری اجرا می شود که همین امر سبب یکدست تر شدن ورق می شود و ریسک نشت آب را کاهش می دهد.

کاربرد ورق ژئوممبران ؟

ورق ژئوممبران فرنام بسپار کاربرد های متفاوتی از جمله عایق استخر کشاورزی ، عایق استخر پرورش ماهی ، کانال انتقال آب ، حوضچه اسید، حوضچه آبکاری، لندفیل، محل دفن زباله، حوضچه فاضلاب، حوضچه تصفیه، ساخت سد خاکی، ایزولاسیون تونل، عایق بندی فونداسیون، زهکشی گود ساختمانی، عایق چاله آسانسور، زیرسازی مخزن پتروشیمی و سوخت و … دارد.

مراحل نصب ورق ژئوممبران ؟

بررسی سطح آب زیرزمینی

محل احداث استخر می بایست از جهت عمق آب زیرزمینی مورد بررسی قرارگیرد زیرا در برخی از محل ها  سطح آب زیر زمینی بالا می باشد و نمی‌توان استخر های عمیق احداث نمود. حال اگر چاره دیگری جز احداث استخر در محلی که سطح آب زیرزمینی بالا باشد نداشته باشیم دو راهکار پیش روی ماست : 1- تغییر ابعاد استخر یعنی افزایش طول و عرض استخر و کاهش عمق

2- گود برداری را تا نزدیکی سطح آب زیر زمینی ادامه می دهیم  و با استفاده از خاک برداشتی از گود ارتفاع خاکریز اطراف گود را افزایش می دهیم

زیرسازی

اجرای ورق ژئوممبران  به زیر سازی خاصی نیاز ندارد و تنها می بایست یک بستر صاف و نرم داشته باشد.

منظور ما اینست که بستر باید عاری از هرگونه سنگ و قلوه سنگ ، شن ، علف هرز و اجسام تیز همانند میخ باشد . برای این منظور ابتدا می بایست در گوشه ای از گود چاله ای حفر و تمامی سنگ ها و شن ها در این گودال دفن شود . اگر مقدار این شن وسنگ ریزه ها زیاد باشد و قادر به خارج کردن تمامی سنگ هانباشیم بایستی ازلایه ژئوتکستایل استفاده شود.بسته به مقدار شنی بودن بستر وحجم آبگیری استخر نوع وگرماژ ژئوتکستایل مشخص می شود که اطلاعات بیشتر درمورد ژئوتکستایل درمقاله دیگری توضیح داده می شود.

پروژه ی استخر آقای صفری از شهرضا

نصب ژئوممبران

نصب ورق های ژئوممبران به این صورت است که ورق ها در راستای هم روی سطح مورد نظر پهن می شود

به صورتی که 10 سانتی متر از لبه هرکدام از ورق ها  روی هم قرار داده می شود وسپس این لبه ها با دستگاهی به اسم کامت به صورت اتوماتیک ویا با سشوار حرارتی به صورت دستی به هم جوش میخورند. نکته قابل توجه اینکه در هنگام نصب شرایط آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است . دمای هوای محیط می بایستی در محدوده 10 الی 40 درجه سانتی گراد باشد و همچنین در موقع نصب ورق ژئوممبران در صورتی که رطوبت هوا زیاد باشد و یا باران و برف و باد و طوفان شن شدید باشد می بایست از اجرای آن خودداری شود.

مورد دیگری که در هنگام نصب باید توجه شود اینست که محل جوشکاری از هرگونه گرد و غبار ، رطوبت ، چسب و آلودگی تمیز گردد و همچنین لبه ورق ها به صورت کاملا صاف و بدون هیچ گونه چین و چروکی روی هم پهن شوند.

مزایای ورق ژئوممبران

از مهمترین مزیت های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1-کاهش هزینه ساخت استخر ذخیره آب نسبت به روش های مشابه از جمله ساخت استخر بتنی

2- مقاومت بسیار بالا در برابر سرمای 40- درجه و گرمای 70+ درجه سانتی گراد

3- جلوگیری 100 درصدی از رشد جلبک و خزه

4- مقاومت در برابر سیالات اسیدی و مواد خورنده

5- عدم ایجاد نشتی در صورت بروز زلزله

6- عدم نیاز به زیرسازی

معایب ورق ژئوممبران

  • انعطاف پذیری کم در گوشه ها و زوایا
  • در صورت افتادن جاندار به داخل استخر امکان خارج شدن آن وجود ندارد
  • سطح بسیار لغزنده

قیمت ورق ژئوممبران

بدلیل نوسان نرخ ارز قیمت ها بصورت روزانه و هفتگی اعلام میشود . جهت استعلام قیمت و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *