چگونه خودمان استخرمان را اندازه گیری کنیم؟

چگونه خودمان استخرمان را اندازه گیری کنیم ؟

اندازه گیری استخرها برای اکثر افراد معمولا کار بسیار سختی است بسیاری از کارشناسان هنگام اندازه گیری استخر برای به دست آوردن حجم ورق ژئوممبران مصرفی استخر طول و عرض و عمق را اندازه گیری کرده و با روش معمول یعنی مساحت مستطیل و ذوزنقه مقدار ورق ژئوممبران استخرشان را به دست می آورند.

زمانی که پیمانکار از افراد می خواهد که متراژ دقیق را اندازه گیری کنند آنها به مشکل اساسی برمی خوردند که چگونه باید مقدار ورق مصرفی استخر را محاسبه کنیم.

ما در این مقاله می خواهیم یک روش کاربردی و آسان به شما آموزش دهیم تابرای متراژ پروژه ی استخرتان و محاسبه ی حجم ورق ژئوممبران اصفهان استخر به مشکل برنخوردید.

زمانی که خودتان قصد گرفتن متراژ را دارید در ابتدا نیار به یک متر و ماشین حساب دارید.

برای شروع کار قبل از هر چیزی باید بدانید از هریک از لبه های استخر به مقدار 1 تا 1/5 متر باید فاصله گرفته شود و سپس اندازه گیری کنیم.

نکته: ترانشه کانالی به ابعاد 30*40 است که باید برای اینجاد آن 1 تا 1/5 متر از لبه ی استخر فاصله بگیریم و ترانشه را حفر کنیم.

پس زمانی که خواستیم متراژ را به دست آوریم  حدود 1تا 1/5 متر از لبه ی استخر فاصله گرفته و کانالی که دور تا دور لبه های استخر حفاری شده را اندازه می گیریم.

برای به دست آوردن مقدار ورق ژئوممبران استخر به دو عدد یعنی یک طول و یک عرض استخر نیاز داریم که برای این کار باید به صورت به علاوه (+) متراژ استخر را به دست آوریم یعنی طول و عرض استخر را با عمق آن محاسبه کنیم و هرکدام را از وسط استخر محاسبه کرده نه گوشه ها و تابالای عمق اندازه گیری کرده درضمن در صورت نبود ترانشه 1/5متر بیشتر عمقمان را میگیریم یعنی ارتفاع هر طرف استخر به آن 1/5متر اضافه گردد و زمانی که دو عدد طول و عرض را به دست آوردیم آنها را درهمدیگر ضرب کرده و عدد به دست آمده مقدار ورق ژئوممبران مورد استفاده برای استخرمان است.

مثال:

استخری داریم به طول کف استخر: 15 متر ، عرض کف استخر:10 متر ، ارتفاع:4 متر زمانی که خواستیم آن را اندازه گیری کنیم به ارتفاع 4مترمان 1/5 الی 2متر اضافه کرده یعنی ارتفاعمان میشود 6

ارتفاع به دست آمده را با طول کف استخربه صورت جداگانه و عرض کف استخر جمع کرده و عدد نهایی را در هم ضرب میکنیم.

336 مترمربع=16×21

مقدار ورق مورد نیاز استخر 336متر می باشد.

در انجام متراژ استخر باید نکته ی مورد نظر دیگری را هم مورد نظر قرار بدهیم که آن محاسبه ی خط جوش استخر است.

در نصب استخر ها ورق های ژئوممبران به مقدار 0.5متر روی هم قرار می گیرند و جوش داده می شوند یعنی استخر بالا به صورت کلی 350متر ورق ژئوممبران نیاز دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *