مزایا و معایب ژئوممبران

مزایا و معایب ژئوممبران HDPE

برای ساخت یک حوضچه ، محل دفن زباله ، استخر و دریاچه مصنوعی ، اولین کار انتخاب لایه غیر قابل نفوذ ضد آب است.با این حال ، انواع مختلفی از لایه های انعطاف پذیر وجود دارد – که اغلب آنها را “ژئوممبران” می نامند.پوشش شما باید در زیر گرمترین و سردترین دمایی که منطقه شما تجربه می کند ، ثابت بماند و به دلیل اشیاء یا بی نظمی نباید آسیب ببیند ، سوراخ شود و یا پاره شود.اگر ژئوممبران اصفهان – این لایه محافظ – در معرض دید قرار گیرد ، باید ضد اشعه ماوراء بنفش باشد.

مقاومت شیمیایی ، انعطاف پذیری ، هزینه نیز می تواند متفاوت باشد.به همین دلایل ، بهتر است قبل از سرمایه گذاری ، کمی در مورد مواد مختلف برای ساخت ورق ژئوممبران اصفهان بدانید.

از ژئوممبران پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) غافل نشوید.چندین دهه است که از HDPE استفاده می شود و در طی آن چندین مطالعه برای آزمایش طول عمر و توانایی آن برای تأمین نیازهای پروژه پایداری محیط زیست انجام شده است.در اینجا ، مزایا و معایب HDPE را در مقایسه با سایر انواع ژئوممبران ها مانند پلی وینیل کلراید (PVC) بررسی می کنیم.

ژئوممبران HDPE

HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا)

HDPE مقاومت بسیار خوبی در برابر اشعه ماورای بنفش دارد و در دماهای سرد عملکرد خوبی دارد.همچنین قوی و بسیار سفت است.این موارد می توانند مطلوب ترین مشخصه ورق HDPE باشند ، اما ممکن است مشخصه برتر ، مقاومت آن در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی باشد.

HDPE با قیمت نسبتاً ارزان خود و این واقعیت که چندین ورق را می توان با استفاده از دستگاه جوشکاری متصل کرد ، به یکی از محبوب ترین انواع ژئوممبران در سراسر جهان تبدیل شده است.ورق های ژئوممبران HDPE معمولاً برای محل های دفن زباله و پروژه های مهار شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما برای استخرهای ماهی نیز ایمن و مناسب هستند.ورق های ژئوممبران HDPE بسیار با دوام هستند و عمر آنها می تواند بیش از 50 سال طول بکشد.

اما متأسفانه ، ژئوممبران HDPE کاملاً کامل نیست ، از آنجا که سفت و سنگین است ، حمل و نقل آن گران است و نمی توان آن را بصورت سفارشی شکل داد یا در کارخانه مونتاژ کرد.در عوض ، برای نصب در محل توسط متخصصان ، باید هزینه نصب اضافی را پرداخت کنید.این هزینه ها باعث می شود که این ورق ها فقط برای پروژه های بزرگ از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشند.

عدم انعطاف پذیری HDPE همچنین می تواند نصب آن را دشوارتر کند ، هنگام نصب ژئوممبران HDPE در زیر سطح ناهموار باید مراقب باشید ، زیرا مواد در برابر سوراخ شدن و خراش های سطح آسیب پذیر هستند و می توانند به مرور زمان به ترک تبدیل شوند.

معایب ژئوممبران

مزایا ژئوممبران HDPE

  • مقاومت شیمیایی عالی
  • مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش
  • نسبتاً ارزان
  • قابل جوشکاری
  • بسیار بادوام
  • طول عمر 50 ساله
  • در دماهای سرد عملکرد خوبی دارد.

معایب ژئوممبران HDPE

  • انعطاف پذیری ضعیف
  • وزن زیاد حمل و نقل آن را گرانتر می کند و نصب آن دشوار است.
  • ساخت سفارشی کمتر – بیشتر در محل جوش داده می شود.
  • مقاومت ضعیف در برابر ترک خوردگی در برابر فشار

اگر سوالی در رابطه با مزایا و معایب ورق ژئوممبران دارید، با شرکت عایق بسپار آریا ، یکی از بهترین تأمین کنندگان ژئوممبران HDPE در اصفهان تماس بگیرید.ما خوشحال می شویم که به شما در این زمینه کمک کنیم.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *