راهنمای خرید دستگاه تصفیه کننده آب

راهنمای خرید دستگاه تصفیه کننده آب

استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی برای حفظ سلامتی خانواده مهم است ، چراکه مصرف آب آلوده می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود.با انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب متناسب با نوع آب و میزان آلودگی آب ، میتوان از بروز بسیاری از بیماری ها در انسان جلوگیری کرد.شرکت عایق بسپار آریا ارائه دهنده ژئوممبران اصفهان ، فنس اصفهان و غیره ، در این مقاله گزارشی در مورد راهنمای خرید دستگاه تصفیه کننده آب ، انواع دستگاه تصفیه آب و نحوه انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب برای خانه بر اساس نیازهای شما ارائه می دهد.

در کشورهای در حال توسعه در آسیا مانند هند و اکثر کشورهای آفریقایی ، جمعیت عادی به آب آشامیدنی پاک و سالم دسترسی ندارند.این بسیار نگران کننده است ، چون این افراد به دلیل مصرف آب آلوده به بیماری های مانند اسهال ، وبا ، حصبه ، آمیبیازیس ، بیماری حاد دستگاه گوارش و غیره مبتلا می شوند.بنابراین دستگاه تصفیه آب قابل حمل ، برای تهیه آب آشامیدنی خالص و بی خطر برای این افراد ، ضروری است و مسئله این است که استفاده از دستگاه های تصفیه آب ، فقط به یک خانوار محدود نمی شود بلکه در مطب ها ، کارخانه ها ، بیمارستان ها و غیره نیز کاربردهای خوبی دارند.

مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب

اهمیت آب آشامیدنی سالم

آب فقط برای نوشیدن نیست که باعث می شود تشنگی خود را برطرف کنیم بلکه مسئول عملکرد سایر فرآیندهای حیاتی در بدن ما است که تأثیر مستقیمی بر زندگی سالم دارد.

ویژگی های آب آشامیدنی سالم

  • آب آشامیدنی شما باید دارای pH خنثی 7 باشد که نه اسیدی باشد و نه قلیایی. اگر مشخص شود که آب شما اسیدی است ، برای سلامتی شما مضر است.
  • تصور می شود که آب آشامیدنی ما دارای بسیاری از مواد معدنی و مغذی با ارزش مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و غیره و سایر عناصر کمیاب باشد.مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم بیشتر از غذا از طریق آب در بدن ما جذب می شوند. تمام این مواد معدنی عمدتا در مخازن زیرزمینی آب یافت می شوند.

منبع آب آشامیدنی ما از آبهای زیرزمینی ، چاه یا منابع مختلف تأمین می شود.هر یک از این منابع دارای سطوح مختلف آلودگی و سطح TDS است.هدف اصلی دستگاه های تصفیه آب کاهش سطح بالای TDS در آب و مناسب ساختن آن برای مصرف است.

اهمیت آب آشامیدنی سالم

دستگاه تصفیه آب خانگی اولترافیلتراسیون (UF)

اینها در اصل دستگاه های تصفیه آب غیر برقی هستند.دستگاه های تصفیه آب اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب از فیلترهای فشار یا روش فیلتراسیون فوق العاده استفاده می کنند.خرید این مواد بسیار ارزان است اما در از بین بردن تمام ناخالصی های موجود در آب چندان مفید نیست. آنها نمی توانند مواد جامد محلول ، باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرند.

مزایا

  • بدون برق کار می کند.
  • شن و ماسه و گل را از آب پاک می کند.

معایب

  • حذف عناصر بیولوژیکی مانند ویروس ها و باکتری ها امکان پذیر نیست.

تصفیه کننده آب RO (اسمز معکوس)

این مؤثرترین دستگاه تصفیه آب از بین همه دستگاه های تصفیه است.آنها سختی آب را از بین می برند و آن را برای مصرف مناسب می کنند.

مزایا

  • موثرترین دستگاه تصفیه آب است.
  • طعم آب را بهبود می بخشد.
  • ناخالصی ها را از آب پاک می کند.

معایب

دستگاه های تصفیه آب RO نسبت به هر دستگاه تصفیه آب مقدار قابل توجهی آب را هدر می دهند ، تقریباً 3 لیتر آب را برای تصفیه 1 لیتر آب ، هدر می دهند.

آب سخت

آب سخت و آب نرم

آب سخت حاوی غلظت بالایی از مواد معدنی به ویژه کلسیم ، منیزیم و گاهی اوقات آهن است.مصرف آب سخت می تواند منجر به بیماری های خاصی شود.بنابراین در این حالت برای مناسب کردن آب برای نوشیدن ، دستگاه تصفیه آب RO نیاز دارید.

آب نرم

آب نرم به عنوان آبی توصیف می شود که نمکهای محلول مانند کلسیم ، آهن یا منیزیم کم و بدون آن داشته باشد.TDS آب نرم معمولاً بین 100 تا 300 است.فیلترهای مبتنی بر نیروی جاذبه و فیلترهای UV برای آب نرم بهترین هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *