تعمیر ورق ژئوممبران

تعمیر ورق ژئوممبران

تعمیر ورق ژئوممبران

ورق ژئوممبران اصفهان طول عمر بالایی داردند ولیکن این ورق ها در مقابل جسم نوک تیز آسیب پذیر هستند و ممکن است هر شی نوک تیزی در آن ها سوراخ یا نشتی ایجاد کند.

ولی بااین حال روش هایی برای تعمیر آن وجود دارد:

درمرحله ی اول هنگامی که ورق ژئوممبران به مشکلی مانند پارگی یاسوراخ شدگی که موجب خالی شدن آب استخر است بر میخورد،نصاب ورق برای تعمیر باید به محل پروژه برود.

برای تعمیر ابتدا باید آب داخل استخر کاملا خارج وخشک شود و پس از آن قسمت های آسیب دیده ،لایی رویی و تمیز گردد.

درمرحله ی بعد پس از خالی شدن آب استخر وموارد ذکر شده، تکه ای از ورق ژئوممبران را روی محل آسیب دیده قرار داده و با دستگاه کامت سوئیس روی سطح جوش میدهیم، بعد از آن برای اطمینان بیشتر با دستگاه اکسترودر لبه های ورق را به ورق اصلی متصل می کنیم تا از آب بندی صد در صد آن اطمینان حاصل کنیم. روش دیگربرای تعمیر ورق ژئوممبران استفاده از دستگاه پلی پچ است.

پلی پچ دستگاهی است که بدون نیاز به نصاب و درکمتر از یک دقیقه محل آسیب دیده را تعمیر می کند. در پلی پچ ماده ی خاصی وجود که از نوع پلیمرهای آپارات بوده و خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارد.

پلی پچ مانند ورق های ژئوممبران از آنتی UV برخوردار است که باعث می شود در برابر تابش مستقیم آفتاب و اشعه UV بادوام تر باشد. پلی پچ برای پارگی به طول 40سانتی متر وسوراخ شدگی به قطر 20 سانتی متر بسیار مناسب می باشد.

شما می توانید با پاک کردن محل آسیب دیده به وسیله ی سنباده پلی پچ را چسباده واستخر خود را تعمیر کنید.

بیشتر بخوانید

لوله و اتصالات پلی اتیلن

فنس

دستگاه جوش ژئوممبران

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *