بهترین روش آب بندی استخر چیست

بهترین روش آب بندی استخر چیست

بهترین روش آب بندی استخر چیست ؟

استخر ها مکان های تفریحی برای تمام فصل های سال به ویژه فصل تابستان به شمار می ‌آیند. اما برای این که بتوانید سال ‌های زیادی از استخر خود به خوبی نگه داری کنید، نیاز به دانستن یکسری نکات و رعایت آن ها می باشید.

نحوه ی آب بندی و درز گیری استخر جزو مهم ترین مسائلی است، که باید هنگام ساخت استخر به آن توجه کنید. چرا که شرایط آب و هوایی مختلف می تواند به دیواره های استخر و کف آن آسیب وارد کند.

علاوه بر آن آبی که در داخل استخر نگه داری می شود در صورتی که کف و دیواره های آن را عایق بندی نکرده باشید، می تواند به داخل ساختمان بتنی آن وارد شود و باعث خرابی کف و دیواره های استخر گردد. بنابراین هنگام ساخت استخر سعی کنید با بهترین روش های عایق بندی آن را درز گیری کنید.

قصد از نوشتن این مقاله بررسی بهترین روش برای آب بندی و درز گیری استخر می باشد. اگر شما نیز به دنبال یک مجموعه برای انجام پروژه های ساخت و عایق بندی استخر می باشید. من به شما شرکت عایق بسپار آریا با بیش از یک دهه سابقه کاری در زمینه، اجرای ژئو ممبران در شیراز و فروش محصولاتی مانند: دستگاه جوش، ورق ژئو ممبران، سقف کاذب، ورق های pvc و هم چنین اجرای ژئو ممبران در زنجان و فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن را معرفی می کنم.

آشنایی با بهترین روش برای عایق بندی استخر:

تنوع روش های آب بندی استخر زیاد می باشد، اما بهتر است که راجع به چند مورد از آن ها اطلاعاتی داشته باشید، تا بتوانید از بین آن ها بهترین را برای درز گیری استخر خود انتخاب نمایید.

در ادامه به چند مورد از روش های آب بندی استخر اشاره خواهم کرد.

بهترین روش آب بندی استخر چیست

درزگیری استخر با استفاده از فایبرگلاس:

فایبرگلاس ها به دلیل تنوع زیادی که دارند روش کار با آن ها نیز گوناگون می باشد. برخی از این مواد شکننده بوده و بعضی دیگر از آن ها را می توان به وسیله ی رزین اپوکسی به صورت عمودی و دو لایه بر روی هم اجرا کرد.

آب بندی با این مواد جزو بهترین و مقاوم ترین روش ها می باشد. در صورتی که روش اجرای آن به درستی صورت بگیرد. فایبرگلاس ها در مقابل ضربه و شکستگی مقاومت بالایی دارند، چرا که الاستیک بودن و کشسانی از خاصیت های این مواد می باشند.

این ترفند را می توانید هم در استخر های زیرزمینی و هم برای درز گیری داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کنید. هزینه اجرای این روش کمی بالا بوده اما عمل کرد خوبی را برای شما خواهد داشت.

آب بندی استخر توسط مواد نانو:

آب بندی به روش مواد نانو جزو جدید ترین روش های عایق بندی استخر می باشد‌. در این روش مواد نانو را به صورت یک لایه ی نازک بر روی دیواره ها و کف استخر می کشند، تا از نفوذ قارچ، باکتری و آب به داخل آن ها جلوگیری کنند.

استفاده از مواد نانو باعث می شود، که رنگ استخر شما در برابر نور خورشید رنگ پریده نشود و روش اجرای آن نیز راحت می باشد. علاوه بر آن این مواد غیر سمی بوده و در مقابل محلول های شیمیایی و بازی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و استفاده از آن به هیچ عنوان خللی در کیفیت ساختار استخر وارد نمی کند.

اما حتماً باید به صورت یکنواخت با قلم مو این مواد را در همه جای استخر پخش کنید، تا اثر طولانی تری برای شما به جای بگذارد. بنابراین اگر به دنبال یک روش عایق بندی با اثر داراز مدت می باشید، این متد بهترین می باشد.

علاوه بر آن در استخر های مختلفی مثل: بلوکی، آجری، بتنی می توانید، از آن استفاده کنید. البته این روش نسبت به انواع دیگر کمی گران قیمت می باشد.

عایق کردن استخر با چسب بتن:

این روش را فقط برای استخرهای بتنی می توان اجرا کرد، و یک روش آب بندی قدیمی باشد، اما در برابر کم هزینه بودنش کیفیت عایق بندی آن بالا است و قادر به مقاومت در برابر خوردگی و فشار زیاد آب می باشد. اما در برابر خراش نمی تواند از خود مقاومت بالایی نشان دهد، و اجرای آن نیاز به فن خاصی دارد.

درز گیری استخر با استفاده از رنگ:

یکی از رایج ترین و کم هزینه ترین روش ها برای درز گیری استخر استفاده از رنگ ها می باشد. اغلب رنگ آبی را برای استخر ها استفاده می کنند. کیفیت و مقاومت عایق بندی استخر در این روش بستگی به کیفیت رنگی که خریداری می کنید دارد. اما معمولاً این روش بیش از سه سال نمی تواند برای شما عایق بندی را به خوبی انجام دهد، و بعد از آن به حالت پوسته پوسته در آمده و باید مجدد استخر را رنگ کنید.

اکنون که با چند روش آب بندی استخر آشنایی پیدا کردید، بهتر است راجع به زمان مناسب برای اجرای آب بندی استخر نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم.

بهترین روش آب بندی استخر چیست

چه موقع باید استخر را عایق بندی کرد؟

بهترین زمان برای درز گیری استخر زمانی است که استخر خود را طراحی و احداث کرده باشید. قبل از این که مراحل پایانی و کاشی کاری آن را انجام دهید، باید با استفاده از یکی از روش های درز گیری آن را عایق کنید، تا بتوانید آن را برای سالیان طولانی سالم نگه دارید.

نتیجه گیری:

از آنجایی که برای ساخت استخر هزینه ‌های زیادی را باید تقبل کنید، نیاز است که برای محافظت از آن در برابر نفوذ آب و شرایط جوی مختلف از یکی از روش های عایق بندی استفاده کنید.

 طبق مطالبی که در این مقاله برای شما مطرح کردم، استخرها امروزه فقط برای تفریح ساخته نمی شوند بلکه هدف از ساخت بعضی از آن ها ذخیره آب برای آبیاری مزارع می باشد.

بنابراین بر اساس میزان بودجه ای که دارید، می توانید یکی از روش های درز گیری استخر را انتخاب و اجرا کنید. اما بهترین روش از نظر من برای اجرای عایق بندی استخر استفاده از ورق ژئوممبران می باشد، که البته برای اجرای آن باید میزان بودجه ی خود را بررسی نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *