استخرهای ژئوممبران جایگزینی بهتر برای استخرهای بتنی

استخرهای ژئوممبران جایگزینی بهتر برای استخرهای بتنی

بتن مخلوطی از آب، سیمان، ماسه و شن است.
معایب استخرهای بتنی:
روند طولانی ساخت بتن: ساخت استخر بتنی برعکس استخر ژئوممبران به زمان زیادی نیاز دارد که استخر بتنی حدود 3 تا 6 ماه برای ساختش زمان می برد.

سطح خشن: اگر از بتن برای استخر های تفریحی و باغی استفاده کنید ممکن است به خاطر سطح خشن و ناهموار آن اذیت شوید زیرا می تواند پوست شما و به خصوص بچه ها را خراش دهد و در صورت صاف کردن سطوح بتن باز هم همان خاصیت خشن بودن را دارد و کار خاصی انجام نمی دهد.

نگهداری بالا: استخر های بتنی نیاز به نگهداری و عمل زیادی دارند. خاصیت بارز بتن این است که به راحتی جلبک ها را در خود جای می دهد و وقتی جلبک ها در استخر های بتنی جای گرفتند برداشتن آنها بسیار سخت است، در واقع توصیه می شود که در هفته کل سطح استخر را با برس فولادی مسواک زد.
از آنجا که بیشتر وقت و هزینه های شما صرف تعمیر و نگهداری استخر بتنی می شود جائز است که از استخر ژئوممبران استفاده گردد.

وقت و هزینه ی قابل توجه: از آنجا که جلبک در سطح استخر قرار می گیرد برای از بین بردن آن باید از مواد شیمیایی بیشتری استفاده کنید شما باید آب را آزمایش کنید و به طور منظم آب اسید اضافه کنید تا PH که دارای پایه قلیایی است دائما باعث افزایش تعادل شود و این امر به وقت و هزینه ی بیشتری برای نگهداری از استخر نیاز دارد.

اصلاح مجدد: از آنجا که بتن با نمک ناسازگار است نمک موجود در آب استخر امید به زندگی بتن راکاهش می دهد و پس از 10 ـ 15 سال یکبار باید گچ را دوباره اصلاح کنید و این کار موجب پول بیشتر در مواد شیمیایی و هزینه ی بیشتر برای برق ،اصلاح و بازسازی انجام می شود. نصب و راه اندازی استخر بتنی به طور 3 تا 6 ماه طول می کشد.

استخرهای ژئوممبران جایگزینی بهتر برای استخرهای بتنی
مراحل ساخت استخر بتنی:
1ـ حفاری استخر
حفاری استخر های بتنی و  ژئوممبران یکی است اما استخر  ژئوممبران به یک ترانشه در دور تا دور استخر نیاز دارد.
2ـ قراردادن میلگرد:
برای استخر های بتنی باید میلگرد را دور تا دور استخر قرار دارد که این کار مانع خرابی استخر می شود در حالی که ژئوممبران نیاز به هیچ گونه بستر سازی ندارد.
3ـ لوله کشی استخر بتنی:
قبل از قرار دادن پوسته ی بتنی در استخر سازندگان باید لوله ی مورد نیاز استخر را برای گردش آب استخر نصب کنند،قبل از نصب لوله، لوله باید تحت فشار و آزمایش قرار گیرد که این کار 1ـ 2 روز طول خواهد کشید.
4ـ قرار دادن پوسته ی بتن در استخر:
بتن را با استفاده از لبه های مستقیم و لبه گرد در استخر شکل می دهد که این کار 1ـ 2 روز طول خواهد کشید.

باتوجه به توضیحات داده شده ورق ژئوممبران بهترین گزینه هم از نظر دوام، هزینه ساخت، کیفیت و راحتی برای ایجاد آن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *